Ahad, April 29, 2012

Bersih Yang Perlu Dibersihkan

BERSIH Yang Perlu Dibersihkan.

Pelbagai pihak mula memberi komen tentang BERSIH 3.0 semalam. TV dan akhbar serta laman sosial tentu sahaja memberikan komen masing-masing. Seperti biasa budaya menuding jari pun bermula. Pihak penganjur dan pemerintah pula tidak mencapai kata sepakat. Bencana lisan telah menguasai diri. Apabila nafsu sudah berjaya menguasai akal, maka hilanglah pertimbangan dan macam-macam telah berlaku.

Kesan BERSIH perlu dibersihkan. Bukan sahaja sampah sarap yang perlu dibersihkan tetapi yang paling penting ialah Hati. Maka bersihkan hati kalian supaya kalian akan lebih mengasihi dan menyangi sesama manusia. Tiada lagi persengketaan dan permusuhan. Tiada lagi dendam yang membara. Tiada lagi penghinaan sesama bangsa, agama dan negara. Tiada lagi penindasan dan penyelewengan.

Ayuh bangsaku! Bersatulah kalian! Kembalikan Islam ditempatnya! Kerana Islam itu adalah milik sejagat, milik semua manusia tanpa mengira agama, bangsa dan negara. Kembalilah kepada Islam. Kembalikan kepada Al-Quran. Pasti kita selamat!

Tiada ulasan: