Khamis, Januari 27, 2011

Hasad Dengki Tak Kenal Usia

Petang semalam ana didatangi oleh seorang warga emas. Sekali pandang, ana fikir macam kenal je orang tu. "Pak Cik ni yang jual pecal tu kan?" tanya ana. "Ya..." jawabnya ringkas. Ana pun terus

Rabu, Januari 26, 2011

Aku Sibuk!

Aku Sibuk! Itulah alasan yang sering kita beri jika kita tidak mahu melakukan sesuatu. Petang semalam, selepas solat asar di masjid, ana didatangi oleh seorang

Selasa, Januari 25, 2011

Solat Jumaat Tanpa Ayah

Sudah lebih 2 bulan ana Solat Jumaat Tanpa Ayah. Terasa juga hati ini. Selalunya, setiap hari Jumaat ana akan menjemput ayah di rumahnya dan membawanya ke masjid. Selepas solat Jumaat, ana akan hantar anak-anak ke sekolah agama. Kemudian ana membawa ayah makan-makan dan minum-minum di warung atau restoran. Ayah memang suka minum teh panas dan mee goreng. Kadang-kadang ayah makan mee rebus dan rojak. Tetapi ..... sekarang tidak lagi.

Ayah telah pergi mengikut emak ke Shah Alam kerana menemani emak menjaga cucu. Bila ayah akan pulang....

Ahad, Januari 23, 2011

Apabila Tuan Guru Sakit...

Hari Jumaat yang lalu, seperti biasa ana akan hantar SMS kepada Ust N bertanyakan samada datang mengajar atau tidak. "Slm. Mlm ni Ust dtg ke?" tanya ana. Tidak lama kemudian,

Tiada Matlamat Hidup?

Sejak beberapa bulan yang lalu, ana sering ditegur oleh rakan-rakan perniagaan yang mengatakan ana tiada matlamat hidup. "Aku tengok kau ni bukannya semakin nak besarkan perniagaan, tetapi semakin kecil pula. Mengapa?" kata Hasan

Sabtu, Januari 15, 2011

Waktu Perniagaan

Adalah dimaklumkan bahawa mulai 15 Januari 2011, waktu perniagaan kedai Rampai Kencana dan waktu pejabat Fast Learning adalah seperti berikut:

WAKTU PERNIAGAAN
Isnin-Jumaat : 9.00pg-6.00ptg
Sabtu : 9.00pg-1.00tgh

WAKTU REHAT
Isnin-Khamis : 1.00tgh-2.00ptg
Jumaat : 12.30tgh-2.30ptg

Oleh itu, segala urusan kedai. GD Express dan Fast Learning adalah mengikut waktu tersebut.
Namun demikian, waktu kelas pengajian Fast Learning adalah seperti biasa.

Sekian terima kasih.

Pengurus
RAMPAI KENCANA ENTERPRISE
FAST LEARNING ASSOCIATES

Jumaat, Januari 14, 2011

Rabu, Januari 12, 2011

Selamat Pulang Anakku

Pada 18 Disember yang lalu, tamatlah Program Tahfiz selama sebulan yang diikuti oleh Ali dan Ahmad. Pak Salleh sekeluarga pun datanglah ke Maahad Tahfiz di Kuala Selangor itu untuk menjemput mereka. Ali dan Ahmad nampak gembira sekali. Maklumlah, dah sebulan berada di Maahad tersebut.Rindu bukan main lagi mereka kepada kawan-kawan di kampung. Bagi Pak Salleh, ini adalah proses pembelajaran yang sangat berharga kepada Ali dan Ahmad. Bukan sahaja latihan untuk berdikari, malah turut melatih mereka lebih patuh kepada arahan, jadual waktu dan adab pergaulan. Namun .... adakah Ali dan Ahmad benar-benar sudah berubah? Motivasi5k akan memaparkan lagi kisah mereka memulakan alam persekolahan 2011... Jumpa lagi.

Ditahan di Pintu Masjid

Beberapa minggu yang lalu, ketika ana nak keluar dari masjid selepas solat asar berjemaah, tiba-tiba ana telah ditahan oleh

Selasa, Januari 11, 2011

Petunjuk Tidak Mengenal Usia

Terlebih dahulu ana nak ucapkan syabas dan tahniah kepada semua peserta Kelas Al-Quran dewasa yang dibimbing oleh ana sendiri. Kelas ini memang dikendalikan dari peringkat asas.... bermula dari Al-Barqy, Tajwid Al-Barqy dan Al-Quran. Yang ana kagum ialah ada di kalangan mereka yang sudah berumur lebih daripada 60 tahun. Datang belajar menaiki motosikal

Selasa, Januari 04, 2011